Monday 13 August 2012

Plastic Is Fantastic

Since diamonds are a girls best friend - plastic could be the second best friend. And shaped into toy animals they seem like a little precious thing. In spite of millions of them all over the world.

I have this philosophy that almost every thing could be turned into jewelry. Apart from food and cars. Oh, and books. Too heavy if you ask me.

I found a penguin and a swan in the toy shop and drilled holes in them.

Then I used small hooks with a little glue so I had something to hang them in.

The swan is also drilled under neath it (oh gosh) and some feathers and beads are attached to it.

The penguin has a leather cord and some torn fabric and the swan just a cheap chain from the store.

The toys are from the german company Schleich and they claim their toys to be handpainted.

And you can find all sorts of animals.

It is easy to drill the holes and I think they are a funny and different way of wearing jewelry. Attached to a key chain you have a nice gift.

What kind of alternative material jewelry have you seen?

21 comments:

  1. I like your fantasy, it's always a pleasure to visit your site and see what fabulous things you have made...

    Berber (from Holland)

    ReplyDelete
  2. For en artig idé! :-) Smykker kan være så mangt, bare fantasien (..og som du sier, størrelse- og tyngde ) som stopper!
    Jeg er veldig glad i mine øredobber og smykke i tre; formet som auskar -og hjemmelaget av min pappa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Britt!!! Så heldig du er som har så spesielle smykker laget av faren din!!!!

      Delete
  3. I'm inspired! :-D The next time I'm in a toy store I'll be looking at the Schleich shelves in a different way :-) I think they might just be hand-painted. They're the nicest make, even the underside is molded and painted. It depresses me when my son mis-treats them.

    Actually... I wouldn't be surprised if a car, too, can be a decent source. I dare you ;-)

    Thanks for sharing!

    Eva H

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Eva!!! I know, these are the best of all other brands I have seen. Made for wearing - to playing... LOL!! A car - oh dear. I have to find a very small one and do some training first....

      Delete
  4. Det er en sød ide. Hvad borer du huller med? Jeg har en veninde, der mener jeg samler på pingviner. Det kan være at jeg lige skal henlede hendes opmærksomhed på det her. Så ved hun hvad hun skal lave, næste gang hun synes at jeg trænger til en gave:-)
    Kh. Dorte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Dorte. Jeg bruger en almindelig boremaskine og et almindelight tynt bor på ca 1mm. Jeg bruger en øjeskrue med gevind på i hullet. Den sidder godt i. Det er blødt at bore i - så det går hurtigt!!! Og så sjovt at du samler på pingviner - de er altså så søde!!!

      Delete
  5. Lone, these look great--very nice quality! I would think they could be key chain fobs, too! I've seen all sorts of hardware items lately used in jewelry--you know the steampunk look!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie. Yes, hardware is really nice as jewelry!!!

      Delete
  6. Gøyale!!
    Jeg har sett slike smykker på Epla, og kjøpte noen plastdyr i en leketøybutikk - det ble sebraer på meg :-) Men jeg fikk ikke til å bore hull. Brukte du bare en vanlig drill???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bare en vanlig drill og et ca 1mm bor. Lykke til - det er jo så gøye smykker!!

      Delete
  7. These are so cute!! I love your mind Lone ;o) I am surprised you didn't knit them a little sweater ;o) LOL! Hugs ;o)

    ReplyDelete
  8. Liker filosofien din om at det meste kan brukes som smykker. Og så må man ikke være redd for å mikse materialer. Selv er jeg veldig glad i stein og tre som materialer i smykker. Fine smykker du har laget her :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk Gitte. Tre og stein er utrolig flott som smykker!!

      Delete
  9. Så morsom de var da! Du har så mange ideer, er så kreativ at det er en fryd!

    Her oppe i nord henger tåka tykt nå, ikke lenge til det er vinter igjen...Sukk...

    Klem fra nord :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Desiree - men ideen er ikke min. Men gøy er det uansett!

      Delete
  10. Oj då! Nu vet jag vad jag ska titta efter när jag ska på loppmarknad i helgen! :) Härligt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så gøy Madeleine - gleder meg til å se hva du finner!!

      Delete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!