Thursday 3 September 2015

A Cat On A Bag


A cat person deserves a bag with a cat on. I tend to find totes on Etsy to use as gift wrapping for my knitted gift. Most of all to make the gift even more personal but also to honor the work I have done.

I have stopped bying additional gifts when giving away something knitted. After all, a knitted gift is not only yarn. It is a lot of planing, hours of knitting and blocking.

I knitted a Viajante this summer during Tour de France as a gift. An exceptional perfect knit for keeping up with the riders while knitting.

I did a lot of research before chosing the color and finnally finding it in the online shop. And it turned out to be perfect for the receiver.

Wollmeise Lace is not hard to come by but if you want a specific color you have to be online every friday morning.

It is actually fun to do that. I have spent a couple of months getting the right color for another gift, also a Viajante knitted during last years Tour de France.

Anyway - this is my 9th of this garment that is so versatile.

I cannot describe the reaction from the person who received this. But it was so appreciated. And this is after all the best thing.

She deserved something special as she has made my life brighter and better.

The Stitch Story
Yarn: Wollmeise Lace
Needles: 2mm, 2.25mm and 1.75mm
Pattern: Viajante
My Ravelry Page: Tour de Vamp

12 comments:

  1. For en fin combo, et sjal i en spesiell bag, med katt på. Kattemennesker elsker alt med katt på!
    Å gi er nesten bedre enn å få. Men jeg tror jeg hadd blitt glad for en slik gave. Den er så personlig.
    Jeg sier alltid til dem jeg gir en strikket gave til, at jeg har tenkt på dem når jeg strikket det, og det ligger noe av oss begge i det. Dermed får det også en ekstra egenskap.
    Denne rødfargen var helt perfekt!!!!!
    Ps: jeg har enda ikke vært i DK, men om en uke, da sitter jeg på flyet.......
    Ha en fin dag...snart helg IGJEN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia!!! Ja, man legger mye av seg selv i gaver. Det gjør det også så koselig å gi!!

      Delete
  2. Smuk gave med så mange smukke tanker bag. Det er en glæde at kunne bruge sine evner og skabe noget personligt til helt særlige personer.
    Jeg gav mine to veninder et sjal, da de støttede mig gennem stress mm. Det var den bedste måde jeg kunne sig tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Anne!! Ja, det er lige precis sådan det er. Man giver noget af sig selv videre til andre på den måde. Kan tænke mig dine veninder blev glade for sjalerne. Ihvertfald om det er de store flotte mønstersjal du mener!!! Wow!!

      Delete
  3. I can only imagine how pleased she must have been with this gorgeous gift! In fact, I think I heard her cries of delight all the way here in NY! Have a wonderful weekend!

    ReplyDelete
  4. Chusta po prostu bardzo ładna. Muszę sobie zrobić podobną
    pozdrawiam serdecznie z Polski
    Małgosia

    ReplyDelete
  5. Flott sjal i flott farge og for en herlig innpakning! :-)

    ReplyDelete
  6. So gorgeous! This gift will be treasured! I love the cat bag and the shawl is amazing!!! Hugs ;o)

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!